Integracja Sensoryczna

Zaburzenia Integracji Sensorycznej to złożona dysfunkcja układu nerwowego. Osoby z tego typu zaburzeniami nieprawidłowo interpretują odbierane bodźce sensoryczne, takie jak dotyk, dźwięk, ruch czy bodźce wzrokowe. Jedni mogą czuć się nadmiernie pobudzeni ilością bodźców, inni – wręcz przeciwnie, mogą ciągle poszukiwać nowych doznań sensorycznych. Dysfunkcje sensoryczne odpowiadają za to, w jaki sposób mózg interpretuje informacje oraz w jaki sposób reaguje na nie (emocje, reakcje ruchowe, koncentracja i inne).

W trakcie terapii wykorzystywana jest szeroka gama aktywności, ćwiczeń i zabaw, które mają wyzwalać u dziecka konkretne reakcje tak, aby następowała poprawa w organizacji ośrodkowego układu nerwowego. Bardzo ważnym elementem terapii jest specjalistyczny sprzęt rehabilitacyjny, służący do stymulowania układu przedsionkowego i proprioceptywnego, czyli podstawowych układów sensorycznych. Nasze sale do prowadzenia terapii wyposażone są w doskonałej jakości pomoce i urządzenia.

Plan współpracy:

  • Diagnoza rozwoju procesów integracji sensorycznej (jeśli dziecko nie posiada) – dwa spotkania z dzieckiem, poprzedzone rozmową z rodzicem. Dziecko wykonuje różne próby/zadania proponowane przez terapeutę.
  • Spotkanie podsumowujące z rodzicami (bez dziecka). Przekazanie pisemnej opinii na temat rozwoju procesów integracji sensorycznej, omówienie wyników, zaplanowanie dalszych działań (podjęcie decyzji o konieczność terapii, udzielenie wskazówek do dalszej pracy w domu, szkole/przedszkolu).
  • Cykl indywidualnych spotkań. Zajęcia odbywają się najczęściej raz w tygodniu i trwają 50 minut.

Nasi specjaliści:

Milanówek:

Żyrardów