W „Huśtawce” prowadzimy terapię funkcji poznawczych metodą prof. Feuersteina INSTRUMENTAL ENRICHMENT
Czym jest Metoda Feuersteina?
Jest to metoda zwiększania sprawności umysłowej dzieci (i dorosłych). Zastosowanie metody umożliwia zwiększenie potencjału do uczenia się, poprawia funkcjonowanie poznawcze i przenosząc poznanie na wyższy poziom – uczy jak się uczyć.
Jest to seria sesji podczas których terapeuta stosując techniki mediacyjne tworzy i wzmacnia poznawcze strategie i umiejętności dziecka.
Cele metody
- Rozwój i wzmacnianie funkcji poznawczych
- Nabywanie podstawowych konceptów, etykiet i operacji umysłowych niezbędnych w procesie uczenia się
- Wzmacnianie motywacji wewnętrznej poprzez osiąganie samodzielnie wypracowanych sukcesów
- Wzmacnianie refleksyjności, wglądu w swoje procesy myślowe
- Rozwijanie aktywnego podejścia względem procesu uczenia się
Dla kogo?
Metoda adresowana jest do pracy z dziećmi od 7 roku życia z:
- ADHD / ADD,
- dysleksją rozwojową, dyskalkulią,
- obniżoną sprawnością intelektualną (poniżej przeciętnej)
- uogólnionymi trudnościami w uczeniu,
- nieharmonijnym rozwojem intelektualnym.
Zajęcia te można również wykorzystywać do stymulowania rozwoju dziecka zdolnego.
Pracujemy też wersją Instrumental Enrichment Basic, która przeznaczona jest dla dzieci młodszych (przedszkolnych). Ma ona na celu poprawę ogólnego funkcjonowania poznawczego, m.in.:
- percepcji,
- zdolności samoregulacji,
- kompetencji językowych
- planowania
- dekodowania emocji i relacji społecznych
oraz przeniesienie poznanych zasad na obszary życia codziennego.
Zajęcia tą metodą bazują na kartach pracy, które obejmują różne obszary kształtowania umiejętności oraz różne poziomy trudności. Przebiegają według stałej struktury, co zapewnia dziecku poczucie bezpieczeństwa i pewną przewidywalność zdarzeń. Podczas zajęć dziecko zachęcane jest do refleksji nad swoim działaniem.
Wartością metody jest opracowanie reguł (zasad) myślenia zastosowanie ich w sytuacjach dnia codziennego.